Overige problemen
Wat vervelend dat je problemen ondervindt, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Vele problemen zijn gemakkelijk thuis op te lossen. We willen je vragen alle punten uit te proberen om te kijken of het probleem wordt opgelost.
Wat kan ik doen?
1. Ga onderstaande checklist na om te kijken of je probleem wordt opgelost
2. Is het probleem nog niet opgelost? Vul het formulier in en beschrijf je probleem nauwkeurig
3. Klik op "Reparatieaanvraag indienen". Wij streven erna om je aanvraag binnen 1 werkdag te beantwoorden
1. Checklist problemen oplossen
Besteld maar nog niet ontvangen
Wat vervelend dat je bestelling nog niet is ontvangen. Graag vragen we om de "reparatieaavraag" in te dienen. Vermeld hierbij je dat je jouw bestelling nog niet hebt ontvangen. Wij zullen dit voor je nakijken en oplossen.
Terugzetten naar fabrieksinstellingen lukt niet
Als het niet lukt om de kindertablet terug te zetten naar fabrieksinstellingen, kunnen de volgende mogelijkheden je de oplossing bieden:
V1. Als je klikt op fabrieksinstellingen maar je krijgt een melding dat dit niet mag van de Appbeheerder / IT beheerder.
A1. Je bent ingelogd met een kinder Google account. Log via instellingen het kinder Google account uit en probeer het opnieuw.
V2. De kindertablet start niet meer op waardoor ik niet in de instellingen kan komen.
A2. Ga hiervoor naar android.com/find , je kunt vanuit dit menu de kindertablet op afstand resetten. Normaliter gebruik je dit voornamelijk als je tablet of telefoon is gestolen of echt kwijt is, maar het werkt ook voor dit soort situaties. Volg de stappen op de link om de reset te voltooien.
SD-kaart problemen
P1. De SD-kaart word niet herkend.
A1. Formatteer de SD-kaart via een PC/laptop of een ander apparaat
P2. De apps die zijn geïnstalleerd op de SD-kaart zijn grijs en ik kan ze niet openen.
A2. Formatteer de SD-kaart en probeer het opnieuw.
P3. De SD-kaart zit vast in de tablet.
A3. Je kunt de achterkant zelf openmaken. Zorg ervoor dat je hierbij geen andere onderdelen aanraakt of beschadigd.
PROMAX: Je kunt de achterkant er voorzichtig vanaf klikken. Probeer dit met bijvoorbeeld je nagel.
XL en XL PRO II: Haal eerst het klepje eraf, verwijder daarna de twee schroefjes. Je kunt de achterkant er voorzichtig vanaf klikken. Probeer dit met bijvoorbeeld je nagel.
Probeer een andere SD-kaart om te kijken of de door ons meegeleverde SD-kaart defect is.
Ik krijg de instructie sticker niet van het scherm
Onder de witte instructie sticker op het scherm, zit een dunne beschermfolie. Deze folie kun je met sticker eraf halen. Probeer met bijvoorbeeld je nagel in een hoek van het scherm de folie los te krijgen.
Screenprotector is kapot geleverd
Wat vervelend om te horen dat de screenprotector stuk is geleverd. Dit kan af en toe gebeuren, onze excuses hiervoor. Graag willen wij gratis een nieuwe screenprotector opsturen. Vul het aanvraagformulier in en upload een foto van de gebroken screenprotector. Wij zullen dan contact met je opnemen en een nieuwe screenprotector opsturen.
Er ontbreekt iets in mijn bestelling
Wat vervelend dat er iets ontbreekt in je bestelling. Graag vragen wij je om de aanvraag in te dienen en hierbij te vermelden wat er mist. Gelieve hierbij ook een foto te uploaden van alle artikelen die jij hebt ontvangen. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op en zullen de ontbrekende spullen nasturen.
Google update niet
Als je in het begin vastloopt bij het instellen van de "Google Update", raden we aan om in het begin van het installatieproces bij het wifi menu, te kiezen om de tablet zonder wifi in te stellen. In de linkeronderhoek staan hier een knop voor.
Zodra het installatieproces is voltooid, kun je weer verbinding maken met een wifi netwerk, Google zal nu automatisch op de achtergrond de updates uitvoeren. We raden aan om de tablet hiervoor 30 minuten neer te leggen in de buurt van de router. Vervolgens kan het google account worden aangemaakt, zodra dit is voltooid raden we aan om de tablet weer even 30 minuten in de buurt van de router te leggen. Hierna is de tablet klaar voor gebruik :)
Disney+ werkt niet
Volg onderstaande stappen om Disney+ weer werkend te krijgen:
1. Verwijder de app Disney+ die nu op de Kindertablet staat
2. Ga vervolgens met je tablet naar een browser (bijvoorbeeld Chrome) en open de volgende link: Disney+ update
3. Klik op de knop “Disney+"
4. Geef toegang tot downloaden
5. Klik op JA als de melding komt “dit kan schade aanbrengen” (Geen zorgen, dit brengt GEEN SCHADE met zich mee. Je krijgt deze melding omdat er een app wordt gedownload buiten de Playstore)
6. Nadat het bestandje is gedownload, klik je hierop (dit kan via de statusbalk)
7. Klik na het installeren op openen, Disney+ zal het nu weer doen.
Problemen met Wifi of Bluetooth
Als de Wifi of de Bluetooth niet meer (goed) werkt, raden we aan om dit te resetten. Je hoeft hierbij niet de kindertablet terug te zetten naar fabrieksinstellingen, je kunt enkel de Wifi en Bluetooth resetten. Volg dit stappenplan hoe je dit moet doen.
Overige software problemen
Dit kan natuurlijk van alles zijn. Wij raden aan om eerst de meest recente apps te verwijderen, om te kijken of het probleem wordt opgelost.
Mocht dit het probleem niet oplossen, raden we aan om de kindertablet terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Blijven de problemen ook na de reset aanhouden, vragen wij je om het aanvraagformulier zo duidelijk mogelijk in te vullen. Wij zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen en je de juiste oplossing bieden :)
2. Het probleem is nog niet opgelost
Als het probleem nog niet is opgelost klik je op de knop om eerst je garantie te checken en hierna de reparatieaanvraag te starten.